Relationer

Har suttit och diskuterat detta ämne med en av mina vänner.
Vi var en del av en krets som brukade umgås ganska flitigt ett tag tills vi insåg hur illa behandlade vi blev egentligen.
Det tar ett tag att inse att någon av ens vänner/bekanta egentligen inte är som man från början trott. Det gäller egentligen alla slags relationer man har.
Det är svårt att bara ge och ge, men inte få något tillbaka.
Jag själv tycker om att ställa upp och lyssna på folk när de mår dåligt. Kanske för att jag själv saknade det när jag mådde dåligt. Det fanns ingen där som ställde upp för mig när jag hade det som jobbigast. Men man ställer upp ändå, men till slut blir man trött på att folk hela tiden tar energi från en, suger musten ur en. Man vill få något tillbaka. Någon som faktiskt fråga hur man själv mår, hur allt är, vad som händer i ens liv osv. Denna respekt har definitivt försvunnit.
Kanske är förståeligt att man inte har varken lust eller energi att lägga på sådana människor.
I vissa fall försöker man vara vuxen och prata med personen i fråga,speciellt när man blivit matad med en massa lögner. En ursäkt hit och en ursäkt dit. Att först mata oss med en lögn, ge oss ett -Nej med diverse förklaringar. Som vi köpte. Ända tills vi såg att samma person valde att göra denna aktivitet med andra personer istället. Vadå gällde inte samma förklaring fortfarande? Man kan inte odla pengar på någon dag eller två.
Då blir man lite besviken, förbannad också. Ärlighet vara längst,eller?!
Det är helt okej att säga både -ja! och -nej!, men var ärlig om det. Säg precis som det är,det sårar mindre.
När man då varit vuxen och försökt ta upp ämnet med personen i fråga så får man inte ens en ursäkt. Inte ens en URSÄKT. Inte ens en FÖRKLARING.
Kom inte och tro att allt är som vanligt, som min vän sa " -vi är inte ngn jvla foppatoffel som hon kan ta av och på när det passar henne"
Det lättaste är att bara strunta i det och tro att allt blir bra med tiden. Not this time
Det är inget som går över med tiden om det är något som man vårdar- en relation!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0