Ikväll gäller det

Ska det bli Lugi eller Eslöv som tar hem finalplatsen.
Måste säga att jag hade tippat Lugi som en stark favorit innan semifinalerna påbörjades, jag trodde att dem skulle ta hem det utan att dra ut på det.
Men efter att ha tittat på semifinalerna är jag faktiskt besviken på Lugis insats, tycker inte att dem har spelat speciellt bra. Sabina som varit frontfiguren i Lugi har tagit ett steg tillbaka och är osynlig under långa perioder i matcherna. Hon tar inte alls för sig lika mycket som föregående år, förvisso kan det bero på hennes skada men när det gäller en finalplats får man blunda för smärtan och dra sitt lass.
Eslöv har lyckas avskärma Maria Adler från spelet och har på det sättet sänkt hennes prestation på planen. Förra matchen lyckades Adler ta sig loss och skjuta flera gånger men det var inte många bollar som nätade. Hon lyckades inte ens göra mål från 6-m på genombrott,visserligen satt flera skott i semaforhöjd, om man skjuter i semaforhöjd då får målvakten skämmas om bollen går in. Olsson plockade dessa bollar och självklart märktes det att Adler blev frustrerad. Vem skulle inte bli de?!
Lugis Tove hade inte samma procent och flyt i målet som matchen innan och därmed fick deras 16-åriga, tredje målis, chansen och tog den. Riktigt kul och se hur de yngre tjejerna tar för sig!
Ikväll kommer jag sitta bänkad framför TV:n ,gör det du också!
Jag hoppas på en lika bra fight som sist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0