Facebook

Läste en intressant artikel i går på na.se om facebook.
Jag vet inte riktigt vilken sida jag står på, det är en knepig fråga.
När jag ser unga människor på Facebook så blir jag lite fundersam,tycker väl inte att man i 8-års åldern är i behov av facebook framförallt för att sidan är så otroligt beroende framkallande.
Och nej, jag tror inte att någon blir tekniskt handikappad bara för att man inte får använda facebook. Det finns väl andra saker man kan göra i den åldern istället för att sitta med facebook.
Jag har sett flera unga tjejer som egentligen inte har något på facebook att göra,tror egentligen inte att de vet vad facebook innebär och vad man binder sig till.
Det roligaste av allt är den personen som i kommentarsfältet hävdar att barnet bara är inne på facebook när föräldern är med. Skulle nog inte vara så säker på den saken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0