20110310

Den här dagen har gått i ett! Har inte hunnit uppdatera så mycket på bloggen mest för att jag knappt varit på hotellet.
Började dagen med att ta tåget upp till Stockholm och käkade lunch direkt vid ankomst. Efter det checkade jag in på hotellet och gjorde mig iordning inför intervjun.
Vet inte riktigt vad jag ska säga om själva intervjun,tror att den gick bra. Blev intervjuad av två tjejer som jobbat där ett tag. En av dem har ett förflutet på Burberry i London och den andra har jobbat på Marc Jacobs huvudkontor i New York,båda var två-tre år äldre än mig. Snacka om erfarenhet! så kommer jag där,från lilla Hallsberg. Kändes lite komiskt.
Jag fick träffa byråchefen och gå en runda i deras lokaler,fick se deras showroom och kontor.
Fick inget besked direkt eftersom jag tydligen var ute i god tid så nu kommer jag få vänta på svar ganska länge,antar jag. Det fanns både för-och nackdelar så det känns inte helt hundra men vi får se hur det utvecklar sig. Är ju inte ens säkert att dem tyckte att jag var rätt för jobbet så att säga.
Efter intervjun blev det en snabbis på stan,jag tror att jag har hittat min drömklänning!!! Ni vet den där med massa utropstecken.
Kom till hotellet och funderade på om jag skulle hinna med en powernap men det var ont om tid, så istället satte jag mig vid datorn och skrev en sida till vårt PM. Vet inte hur bra det blev medtanke på hur trött jag var men ska försöka skriva om det imorgon och förhoppningsvis fylla på lite.
Nu sitter jag på hotellrummet fullproppad, har ätit en fin middag med min andra hälft och fikat. Dags att gå till sängs, imorgon väntar nya utmaningar!
-På tåget




-inspiration till nya lägenheten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0