Utlandsstudier

Snart dags att bestämma sig för utlandsstudierna och det blir inte lätt.
Det är många tankar som rör sig runt i min lilla skalle vid dessa tider.
Först och främst måste man välja land och stad,allra helst vill jag ju till USA.
Där tror jag att jag kan få bäst utbildning inom just mitt område och det är ju de viktigaste med studierna utomlands. Jag vill ju inte åka utomlands bara för sakens skull utan jag måste ju känna att jag får ett bra utbyte också.
Örebro Universitet överraskar inte direkt med sitt utbud som är relativt dåligt om man ska just till USA. Vilket gör det ännu svårare, det finns dock en del intressanta alternativ i både NY och LA men då får man spotta fram pengarna själv och det är ju lite jobbigt just nu när vi ska köpa lägenhet. Det andra alternativet är att praktisera utomlands och jag är mer inne på det spåret just nu och då blir det definitivt USA.
Ska försöka få med mig min andra hälft också,det rör sig inte om flera år utan några månader så varför inte?
Även fast han själv inte tycker att det låter lika kul så tror jag att han skulle utvecklas enormt genom att jobba utomlands.
Los Angeles
New York
Drömmen lever vidare, återstår bara att se vad som kommer att hända!
To be continued!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0