Handboll= trött

Första matchen för säsongen är spelad och jag hade glömt bort hur kul det faktiskt är att spela handboll.
Första halvlek började lite trögt och Tyresö valde att gå upp och ta bort mig ur spel direkt, vilket förvånade både mig och alla andra. Undrar fortfarande varför.
Vi började spela riktigt bra försvarsspel i mitten av andra och stängde i princip igen helt. Spelet framåt började komma igång ordentligt och vi ledde med 4-5 bollar i halvlek.
I början av andra är vi inte alls med, Tyresö skapar många kantlägen och lyckades på så sätt komma ikapp och förbi. Tror även att de ledde ett tag.
Sedan tog vi oss i kragen och avslutade matchen med att ta  1 poäng. Kändes som att det var vår match, vi skulle ha vunnit. Men det är väl ganska bra att spela lika mot Serieledarna?
Jag är väl inte helt nöjd med min insats framåt, kunde ha vågat mer men knät håller mig tillbaka lite. Men det kommer släppa ju fler matcher som går.
Jag lyckades göra mål på straff, hoppskott och underarmsskott, det mina vänner är stort för mig. Visar på hur mycket jag redan har utvecklats under tiden i ÖSK. DÅ fick jag inte ens göra mål på genombrott,det jag egentligen tycker om att göra mest :)
Med andra ord kan man säga att jag får godkänt men bättre ska de bli.
Förhoppningsvis är det match redan på Onsdag och då i Idrottshuset !
Nu är jag riktigt trött,heeelt slut. Precis som det ska vara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0