Rossoneri



Igår spelade Milan hemma mot Juventus och självklart satt min andra hälft fastspikad vid soffan, jag som tidigare inte varit ett Milan-fan börjar sakta men säkert att ge med mig. Inte för att Zlatan kommit den här säsongen utan för att jag faktiskt börjar engagera mig i matcherna. Jag blir irriterad när dem förlorar,glad när dem vinner, förbannad när Pato inte kan få tag på bollen och frustrerad när Nesta får problem bakåt. Dessutom kan jag nästa räkna upp en hel startelva :)


Matchen igår började ganska bra, goda målchanser för Milan och det såg riktigt lovande ut. Dock så var det något som fattades hela matchen, den där sista avgörande passningen som satt som en smäck.
Jag saknade Ronaldinho, för mig är han den spelaren som kan hålla i bollen och driva på framåt, han drar på sig många försvarare vilket öppnar upp för dem andra. Att han sedan göra sina finter och har lite finesser ibland gör ju inte saken värre.
(Bilden är lånad från www.vivagoal.com)
-Pato var inte bra igår, han fick flera passningar menkunde inte få kontroll på bollen. Han kunde inte förvalta sina lägen, om det beror på tidigare skador som hindrar han psykiskt är det ingen som vet. Men det är en kvalificerad gissning, för mig är han fortfarande glaslirare. Han blev utbytt framåt slutet och grinade illa på bänken....glaslirare.


-Zlatan nickade in ett mål i andra halvlek och därefter fick vi se flera bra målchanser för Milan men som tidigare saknades det skärpa i avsluten.


Trots förlusten blev jag imponerad av två spelare; Abate och Sokratis.


Abate blev inbytt ganska tidigt i matchen då Bonera blev skadad efter en krock med De Ceglie. Abate är en riktigt snabb spelare,både framåt och bakåt vilket han visade igår. Han var med bakåt när ingen annan orkade springa och jag tyckte inte att han gjorde någon nämnvärd tabbe.
Samma sak gäller Sokratis, tycker han har gjort bra matcher på senare tid. Blev imponerad när Milan spelade mot Real Madrid för någon vecka sen då han lyckades stänga ut en och samma spelare vid ett flertal gånger.Tror att han har en god spelförståelse vilket är viktigt när man är back. Han är starkoch stor vilket är en fördel när man ska stångas med folk, dock är det en nackdel när man ska springa vilket märks. Han är inte speciellt snabb.


Om både Abate och Sokratis kan få spela och växa in i laget så kan dem bli riktigt vassa. Men det krävs lite tid och förtroende från ledarstaben.

Nu är det bara att hoppas på att Thiago Silva är tillbaka från sin skada snart och att min favvo Ronaldinho finns med nästa match. Då kanske laget kan inkassera lite nya poäng !





//Melisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0