Lasermännen


Surfade runt på nätet och råkade bara halka in på en intressant blogg där man diskuterar relevansen med att länka och vilken betydelse det kan ha i olika kontexter. Allt beror naturligtvis på vad man vill åstadkomma med länkningen,vill man marknadsföra sin egen blogg eller vill man smutskasta någon annan, eller man kanske är så snäll och ger andra beröm.

Den här bloggen hade länkat till en annan ganska intressant blogg som tagit upp temat om den nya "lasermannen" som går lös i Malmö.

Personen som står bakom den senast nämnda bloggen hade nämligen i sin "post" skrivit ut namn på privatpersoner och länkat till deras blogg respektive facebook status. Detta p.g.a. av dessa människors syn på den nya lasermannen.
När jag läst inlägget förstod jag varför, jag blev riktigt upprörd. Förstår inte att det finns folk med så sjuka värderingar.
Hur kan man tycka att "Sverige behöver en laserperson i varje stad i hela landet".

En annan tjej vars namn man också publicerat skrev följande på sin status "käre herr laserman! Tack för din insats för Sverige!keep up the good work.
Att Sverigedemokraterna har stöd bland folkets väljare har vi alla märkt efter det senaste valet.
Men att hatet mot invandrare har gått så långt att man önskar att det fanns flera som sköt ner folk på stan- det är inte okej. Det får mig att undra hur det kommer att se ut om några år, hur det kommer påverka samhället och alla som bor i Sverig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0