Gårdagen

Har inte hunnit uppdatera något förens nu, har haft fullt upp både igår och idag. Men nu har jag lyckats ta mig lite tid.

Gårdagen var en stor dag för mig,jag fick nämligen skriva min första artikel som publicerade på en välkänd webbsida. Det var helt underbart att gå in idag och se sin egen bild och text på första sidan :)
Det jag skrev skulle från början ha publicerats som ett blogginlägg,därav den mer fria stilen på texten. Dock vaknade jag upp till ett mail som förklarade att chefredaktören tyckte att det passade bättre som nyhetsartikel, gissa om jag mådde skapligt då?! Var riktigt glad, och det känns så underbart skönt att jag får göra något som jag älskar och att det är bra. Självklart har jag mycket kvar att lära, men det här är ett steg på vägen. Ett sätt att få erfarenhet och få lära sig. Just nu svävar jag på moln :)




Landskampen i sig var väl ingen höjdare, både Sverige och Kroatien spelade långt under sin vanliga kapacitet. Tycker jag. Visst, Sverige kom till bra avslut och hade många skott på mål men det fanns även fler saker som man bör bli bättre på. Som alla lag.
Att Kroatien underpresterade var inget konstigt medtanke på deras krångliga och jobbiga resa. Försenat flyg,missat flyg, baggage som inte kom till rätta. Kroatien kom till arenan 1 timme innan matchstart och det ska även tilläggas att spelarna fick låna ihop skor och skydd från en lokal återförsäljare men även från privatpersoner.
Att hela den här absurda situationen skulle spela stor roll skulle vi få reda på idag, i gårdagens möte gick Sverige av plan som vinnande lag. Men idag var det minsann omvänt. Det var Kroatien som hade koll på läget genom hela matchen och fick kliva av som vinnare.

Ett praktexempel på hur viktig uppladdningen kan vara inför en match.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0