Fullt upp,som vanligt

Mitt under juldagarna håller vi på och bestämmer oss för hur vår lägenhet ska se ut.
- Vad ska vi ha för kakel i både kök och badrum?
- Vilket trädslag i köket?
- Vilka luckor och stommar?
- Vilken typ av köksö?
- Vitvaror
- Målade väggar eller tapeter?
- Hur många skåp ska vi ha i hallen m.m.







Jaa,listan kan göras lång. Det är mycket man behöver fundera på när man ska flytta in i en sprillans ny lägenhet.
Dock är det inte bara pest med en massa planering och beslut, det kommer bli riktigt kul när man får se den färdiga produkten. Längtar så.
Vi åkte faktiskt förbi lägenheterna häromdagen och just nu ser det ut såhär:




Nu har vi fått tak och väggar,känns skönt!



Samtidigt som alla dessa beslut skall göras så är universitetskursen fortfarande igång, här har man inget jullov utan det är bara att köra hårt. Just nu ska jag ta mig igenom den HÄR engelska boken och sedan göra en analys av texten m.m. Detta ska vara klart på söndag, parallellt med detta skriver jag en uppsats som ska in den 2 Januari. Dessutom ska man skriva ett kort tal på engelska som ska framföras innan terminen är slut.


Det blev ingen utgång för mig ikväll, hade som sagt inte köpt någon biljett och hade inte direkt lust att chansa på att komma in. Hade varit lättare om det hade varit planerat ordentligt men nu fick de bli som de blev. En riktigt skön hemmakväll. Guld värt medtanke på hur min vår kommer att se ut.

Nu ska jag lägga mig i sängen o titta på  Knight and Day, hoppas att den är bra.
Imorgon blir det gymmet och en sväng till Marieberg antar jag, dock blir det ingen shopping för min del. Får ligga lågt ett tag framöver.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0