2010 going on 2011

Då var vi framme vid årets sista dag och det märks både på bloggarna och även på Facebook. Det är många som skriver årskrönikor och i samband med det också passar på att önska alla ett gott nytt år.
Hur har mitt år varit då?
Måste säga att det vid vissa tidpunkter har varit det absolut bästa året på länge, kan egentligen bara komma på två saker som varit mindre bra fast dessa problem är ytterst små. Egentligen inget att klaga över.



Mitt 2010



-Början av året kommer jag inte ihåg så väl, dock vet jag att vi var iväg och åkte skidor någon gång i början av året. Vilket var riktigt kul,som vanligt.
- Det var även då,i början av året, som jag träffade alla underbara kursare på universitetet. Helt otroligt härliga människor och många av de även vänner för livet. Vem hade trott att livet som student skulle bli så pass bra?
- Under sommaren tog jag beslutet att byta handbollsklubb och gick därmed över till ÖSK. De fanns flera anledningar till bytet men först och främst ville jag satsa på handbollen och utveckla mig själv som spelare. I och med övergången gick jag igång med min försäsongsträning som var otroligt rolig men också jobbig. Under sommaren fick jag bevisa både för mig själv och alla andra att jag hade självdisciplin. Jag kan om jag vill, och jag lyckades! Är fortfarande stolt över mig själv.
- Sommaren spenderades i Bosnien och Kroatien, vilket även det var roligt. Måste nog säga att det var den absolut roligaste sommaren jag haft, trots att jag inte hann med att hänga i Sarajevo. Får ta det nästa gång :)
- Efter många om och men valde jag att läsa den obligatoriska Engelska-kursen till hösten men dock på distans från ett annat universitet vilket visade sig vara en genial idé.
- Till hösten var det tänkt att vi skulle flytta in i vår sprillans nya lägenhet, men så blev det inte. Bygget var ordentligt försenat och nu har vi äntligen fått ett inflyttningsdatum- 27 Maj 2011.
- Hösten skulle visa sig vara dålig för min handbollskarriär också, efter att ha kommit i form ordentligt upptäckte jag att mitt knä började att göra riktigt ont, så pass ont att jag inte kunde leva normalt. En skada från tidigare säsong. Fick en tid hos sjukgymnasten och sedan bestämdes det att jag skulle opereras. Allt gick väldigt fort och
just i denna stund som jag skriver är jag återigen spelklar efter all rehabträning.
- Det enda som var bra med hösten var att jag fick in foten på ett företag som jag alltid drömt om att jobba för. Kunde inte förstå det själv,men så var det. Även fast det inte var en fast tjänst så var det värt guld.
- Framåt vintern skulle jag även få ta mina första steg i min förhoppningsvis underbara karriär som journalist. Fick extra jobb för en stor nättidning där jag ska skriva artiklar, egentligen så ofta jag själv vill. Helt underbart, och jag kände verkligen direkt att detta var något jag ville jobba med i framtiden också. Plus att chefsredaktören är helt underbart snäll och peppande :)
-  4 December, en dag som jag kommer minnas. Min första artikel, som egentligen skulle publiceras som ett blogginlägg, fick pryda nyhetssidan istället :) Glädjen var enorm! Och är fortfarande. Nu är det bara att köra på.
- I slutet av året blev det också en resa till Milano. Lite jobb väntade men även lite shopping och fotboll. En riktigt lyckad avslutning på 2010.
Snart dags att fira in det nya året, önskar er alla ett GOTT NYTT ÅR! Ses i 2011-Året som ska bli ännu bättre än det förra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0