Vilka diskussioner

På allt om handbolls hemsida pågår en het diskussion som involverar ÖSK och protesten som lämnats in efter förra veckans match. Eftersom jag själv inte var närvarande så kan jag inte kommentera händelsen, fattar knappt själv vad som har hänt. Dock måste säga att det är otroligt intressant att läsa människors synpunkter och tankar kring agerandet. Vissa tycker att det är helt okej medan andra tycker :

"-Tycker att det är skrämmande med det som nu händer och debatteras här.
Protesten isig är väl befogad men hur många gånger har inte domarna gjort fel i matcher.
Men de är ju mänskliga och om vi ska lägga in protester för att man förlorat en match pg a av
domar misstag så kommer förbunden att få jobba heltid med det.
Om Örebro hade vunnit är det någon som tror att de hade lagt in protest. nej just det.
Rimbos Cassandra bör ju inte vara bättre än 3 landslagstjjere tillsammns. Dessutom under två minuter under hela matchen. Örebros världsmästare hade bara lyckats gjort 5 mål under den andra halvlekens 20 minuterna.
TO var förbrukad och de hade inget mer att ge. Rimbo hade ledning innan händelsen och var mer taggade för vinst än Örebro. Om matchen spelas om är det en skandal och skämt mot Svensk handboll. Jag kan dra fram hur mänga avgörande domslut som helst i bara den här matchen och fler andra. Men det är väl det som är lite av idrottens dilemma med domare. Men då ska vi göra om reglerna så att man kan har rätt att se filmsekvenser.
Nu hade domarna gjort en bedömmning och Rimbo spelade 4 min med 5 spelare och ändå lyckades inte Ö göra mål. Nä om Örebro inte kunde prestera bättre denna dag ska de inte få en ny chans att avgöra. Dunder och Örebro, Ni sjunker i mina värderingar när du anser att en spelares närvaro ska sänka ett så pass duktigt lag som Örebro så vet jag inte om det är rätt sport. Men örebro lycka till i Elitserien och hoppas ni inte tänker ta poäng där genom protester. Och du Cassandra låt inte handbollssverige få knäcka dej och ditt lag. Du kommer att få ett värde av inte denna värld då du själv är ensam som avgör i en lagidrott. Landslaget måste ha missat den mest MEP spelaren i hela Sverige."
(lånat från: Allt om handboll)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0