What to do

Börjar bli dags att ta ett beslut angående praktiken. Tankarna fladdrar runt och jag försöker att reda ut det hela genom att tänka för-och nackdelar med båda alternativen. Problemet ligger i kursen som jag sökt nu till hösten och kommit in på. Nämligen professionellt skrivande som bara går på HT och som jag väldigt gärna vill läsa. Om jag väljer praktiken nu till hösten så måste jag läsa en termin extra om jag vill läsa kursen och det känns som en onödig väg att gå.

Samtidigt är det jobbigt att behöva tacka nej till praktikplatser som jag aldrig hade tvekat över om jag haft kursen sedan tidigare. Förmodligen kommer jag inte att få den här chansen vid ett senare tillfälle.
Inte nog med detta, så börjar utlandspraktiken spöka igen och den här gången riktigt ordentligt. Varför ska jag fega ur och inte ta chansen? Jag vet ju själv hur mycket detta skulle betyda för min karriär,min utbildning och mitt CV.
Jag sprang på en bekant häromdagen som berättade att hon hade kontakter på andra sidan atlanten om jag var sugen på att lägga min praktiktermin där, frågan är om jag vågar lämna allt här för en stund. Det handlar om 10-20v inte ett helt år. Men fortfarande......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0