Match igår

i går spelade ÖSKs elitseriedamer sin första? träningsmatch för säsongen och det finska juniorlandslaget stod för motståndet. Jag hade sett fram emot att få se ÖSKs värvningar på plan och de flesta var faktiskt med. Den spelaren som imponerade mest i går var nyförvärvet Carin Bergdahl från Boden, en vänsterhänt tjej som spelare ute på högernio. Hon var duktig och kvick i sina stegisättningar och hennes attityd syntes ändå upp på läktaren. Riktigt bra nyförvärv som säkerligen kommer att ha en central roll i spelet.

De andra nykomlingarna visade sig inte speciellt mycket men å andra sidan tar det tid att komma in i ett nytt lag och våga. Jag vet precis hur det är. Ska tillägga att laget saknade fyra viktiga spelare,två målvakter och två kantspelare varav en som är med och spelare SOC med juniorlandslaget.

Måste säga att det var lite tunt på 9 meter i ÖSK, vet inte om de inväntar fler nyförvärv eller om detta var allt. Det var tal om att en islänning skulle komma över och spela men tydligen gick affären inte i lås sedan vet jag inte hur det blir med spelarna från Skövde som var med förra året. Laget skulle verkligen behöva både Ewe och Malin som är riktigt duktiga på 9 meter, men nu när Skövde börjat rusta upp och fått hem Anna-Maria Johansson så kanske Skövde lockar mer. Men det återstår att se. Matchen slutade med en finländsk vinst vilket jag inte hade förväntat mig såhär på förhand. Trodde att elitserielaget skulle krossa men så blev det inte. Det tar ett tag att spela ihop sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0