En intervju till

I dag var jag återigen upp till storstaden för en intervju. Den här gången var det på ett produktionsbolag som de flesta nog känner till.
Jag var inte speciellt nervös idag, förmodligen för att jag varit på många intervjuer i mina dar. Självförtroendet var med mig all the way och intervjun gick bra.
Arbetsuppgifterna lät inspirerande och spännande.Att få jobba som research/reporter på ett känt samhällsprogram i rutan vore inte så illa. Det skulle nog passa mig ganska bra,det kändes helt rätt idag.
Men sen vet jag inte riktigt vilka förkunskaper som producenten söker efter men jag är där för att lära mig och ser det som en utmaning.
Nu ska jag lämna in en tidigare artikel som jag skrivit och sedan ska jag få en uppgift att genomföra som ska skickas in. Jag kommer inte få någon ledtråd eller hjälp,det gäller att finna svaret själv om man vill bli en riktig journalist.
Nu är jag  ett steg närmre mitt mål- att bli journalist. Och det är lite nervöst,kommer jag att lyckas?! Tankarna snurrar runt i min hjärna....

Kommentarer
Postat av: Cissi

KLlart du kommer tjejen :D Så sjukt bra jobbat! You go girl :D

2011-07-05 @ 20:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0