After rain comes....

Innan jag började plugga på universitetet hade jag en dröm, en dröm somkändes väldigt långt bort. Något som jag aldrig trodde kunde uppnås, nästan som att det låg på andra sidan horisonten. Tveksamheten var enorm och frågorna bara bubblade inom mig.  Men den största frågan av alla var- Hur ska jag ens få möjligheten att bli en del av den världen,få tillträde? Jag vet att det är DET jag vill jobba med,det är inte bara guld och gröna skogar,det är hårt jobb och slit men framförallt handlar det om att få jobba med något som man älskar-ett stort intresse! Men hur skulle JAG ta mig dit,hur skulle jag klara av att sticka ut och inte bara vara en i mängden?
Idag, när jag sitter med facit i hand så förstår jag hur mycket min utbildning betyder. Eller nästan,bara någon enstaka kurs kvar, så kan jag utan tvekan säga att det var de bästa beslutet jag någonsin tagit. Även fast det varit motigt ibland så har det ändå alltid varit intressant och givande vilket har fått tiden att gå himla fort.
Jag kan ta ut min examen redan efter våren, jag har tillräckligt med poäng men det finns faktiskt någon enstaka kurs som jag vill läsa och ha i min examen,utöver de kurser jag redan har. Jag tänker vänta.Nu tänker du som läsare- E hon dum eller? Varför gå i skolan om man inte behöver!! 'Mitt svar är - När man hittar ett ämne som man brinner för så vill man bara läsa vidare och lära sig mer.
Anledningen till att jag skriver det här inlägget är att jag igår scorade en intervju på en arbetsplats som jag tidigare bara kunnat DRÖMMA om. Det är just det HÄR jag velat sen jag började plugga och innan förstås. Det är bara en intervju, men det betyder att jag är på god väg mot mitt mål.
Något som bör understrykas är att jag förlorat mycket på vägen mot mitt mål, jag har offrat mycket för att vara där jag är idag,på gott och ont. Men när jag idag sitter och reflekterar över allt så var det värt det.
Jag har förlorat MYCKET men vunnit desto mer -Helt underbar känsla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0