Sjunde Februari


Livet är bra orättvist ibland!
Igår letade jag efter intressanta jobb på nätet, dels något att ha just nu men även sommarjobb.
Eftersom man bor i Hallsberg så är urvalet minst sagt krasst. Blir så frustrerad och ledsen samtidigt.
De flesta jobben som ligger uppe är någon form av vård eller sälj, och när jag menar sälj så snackar vi om att sitta på ett kontor och ringa till folk. Sälja PPM eller andra tjänster, med andra ord inget för mig. Har lite svårt för att kränga saker.
Jag halkade in på en sida där jag hängde ganska mycket förut, speciellt när jag letade jobb inom resebranschen och tror ni inte att det fanns en riktigt nice annons ute. Jag blev alldeles varm i kroppen av glädje och kunde redan se mig själv på arbetsplatsen. Jag tillät mig själv att drömma lite, för jag kommer aldrig få arbeta där. Det kommer förbli en dröm.
Det tär på mig varje gång och jag börjar minnas tillbaka till den tiden som jag faktiskt kunde ha gjort det, jag kunde ha flyttat och jobbat med det jag tycker är allra roligast. Oavsett vad andra tycker och tänker om det jobbet så var det något som jag tyckte var riktigt kul. Något som jag trivdes med och därför känns det riktigt jobbigt att vara där jag är idag.
Jag var tvungen att ge upp mitt framtidsjobb,något som var stimulerande för mig och börja plugga på universitetet igen.
Det känns fortfarande som att det inte var mitt val,det tvingades på mig och nu har jag inget val.
Nu får jag sitta i båten och acceptera läget även fast jag ALLTID kommer önska att jag var just DÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0