Round 2

Återigen ligger jag hemma däckad. I går vaknade jag med ett leende på läpparna, sprang runt och städade lägenheten och kände mig riktigt frisk. Jag åkte till Marieberg och shoppade och tog sedan en sväng förbi mamma.
Under kvällen fick jag minsann käka upp det återigen, då kom hostan som ett brev på posten.
Började med att ta en Noskapin, det enda som fanns hemma, den första tabletten funkade dämpande och jag mådde bra tills det var dags att lägga sig. Då tog jag en till som skulle hålla mig lugn under natten men det blev motsatt effekt. Torrhostan kickade in och jag hostade oavbrutet och fick riktigt ont i halsen och bröstet av  allt hostande. Jag somnade 06:30 och gick upp 09:30.
Vad jag sedan upptäckte var att Noskapin inte var det ultimata när det gäller just torrhosta så nu är min andra del iväg och köper en annan hostmedicin.
Har tagit igen några timmars sömn men lördagen kommer tyvärr att spenderas i soffan med té,soppa,halstabletter,hostmedicin och alvedon. CHEERS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0