Spelare lämnar Skövde HF

Det är flera experter som under kvalserien pratat om att spelare från Skövdes damlag funderar på att lämna eller sluta med handbollen.
Det har visat sig vara sant då man de senaste dagarna kunnat läsa om att den viktiga högernian Erica Widell slutar med handbollen. Enligt henne själv ska hon sluta helt, men HK Lidköping har visat sig vara intresserade av att använda henne i division 1. Anledningen är att hon själv bor i Lidköping och att det skulle vara ett alternativ om hon inte vill sluta helt.
Jag har en egen teori hur det hela kan sluta men den behåller jag för mig själv än så länge.
En annan viktig spelare som ska sluta efter säsongen är Anna Larsson som varit väldigt viktig i laget. Hon är en försvarskämpe i dess like och därmed förlorar man en viktigt kugge i försvarsspelet. Anledningen till att hon valt att sluta sägs vara skadebekymmer.
Nu väntar jag bara på att få besked om Walter och hennes framtid, jag tror definitivt att hon kommer att lämna också. Frågan är bara vart?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0