Media kan göra vem som helst känd



Igår eftermiddag efter en sväng på stan så tog jag en fika på Java inne i stan. Det brukar vara ganska mycket folk på fiket men igår var det fullt med tonårsflickor(!) vilket var väldigt konstigt, till en början.
Efter ett tag såg vi hur alla dessa småflickor började viska och småfnittra, ni vet precis så där som man gör när man ser någon man tycker är snygg. Sedan hör vi hur dem peppar en av tjejerna, -kom igen gå fram,var inte fegis!
Flickorna puttar fram kompisen och gömmer sig bakom, allt detta händer precis vid bordet bakom oss.
Det slutar med att den här flickan som blev framputtad frågar en av killarna vid bordet om en autograf, hon frågar också om det han som vann.
Jag som satt med ryggen mot blev mer och mer nyfiken, undrade mest vem som satt där och hur jag kunde ha undgått att se att det faktiskt satt en kändis där.

Jag frågar min pojkvän om han känner igen killen varpå han ger mig ett stort nej till svar.
Så jag vänder mig om lite diskret för att få reda på vem den här killen är... och får till min besvikelse se att det är Jean-Pierre Marques (!) Har varit med i Paradise Hotel och även i en serie som går på  Svt som heter "ung och bortskämd"

Visst jag förstår att småflickor springer efter en kille som varit med på tv, för enligt dem är han ju faktiskt kändis.
Men det som var mest intressant var hans reaktion till allt det här. Han fnittrade som en liten tjej!

Det ska även tilläggas att dem glömde ta en autograf av en riktigt lokalkändis som satt vi bordet, Nordin Gerzic. Han är ju ialf känd för något positivt,sitt spel i ett Allsvenskt fotbollslag. För mig slår det lite högre, kanske för att jag tycker om sport.

Conclusion : Media kan göra vem som helst känd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0