Resultat


Det blev vinst för ÖSK mot CaperioSport igår, ingen övertygande vinst dock. Spelet stämde inte och många av avsluten hamnade utanför mål eller i stolpen. Försvaret fungerade inte som vanligt heller, trots detta gjorde Frida i målet en ganska bra match.
Jag tycker att matchen blev onödigt jämn, hade man kunnat hålla skärpan i 60 min så hade matchen vunnits med fler mål än två.
Blir mer och mer imponerad av Malin Bergfalk och hennes eminenta spel i sin mittnio position, tycker hon är klockren och sätter både sig själv och sina lagkamrater i riktigt bra lägen.

Måste säga att CaperioSport imponerade lite på mig, har inte sett laget förut och av allt att dömma så låg dem längre ner i tabellen än ÖSK.
Laget har ett ganska bra rullespel till och från, där man satsar för varandra och har tålamod vilket i sin tur leder till att man kommer till bra lägen. De har några bra 9m skyttar men även en riktigt vass H6 som gjorde mål ifrån minimal vinkel.

Resterande resultat från samma omgång:

Tumba - Höör 24-26
Eskilstuna-GUIF - Nacka HK 30-30
Rimbo HK -IF Hellton 20-27
Sävjsö/Eksjö - Partille IF 20-17


"Väggen i ÖSK visade vägen" - Tjaaa, vet inte riktigt vad jag ska säga om den rubriken. Undrar mest om skribenten var på plats och såg matchen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0