Intressant helg



I damallsvenskan går det fort i svängarna, för två helger sedan låg ÖSK två i tabellen. Riktigt bra läge som betyder avancemang till Elitserien, dock har detta ändrats efter förra helgens förlust mot Nacka i Stockholm.
Just nu ligger vi 5:a i tabellen efter snart halva säsongen spelad.
I helgen tar vi emot Caperiosport i idrottshuset och förhoppningsivs blir det seger.
Motståndarlaget vet jag inte så mycket om, tror inte jag har mött laget förut vilket i sig kan vara både positivt och negativt. Det får helt enkelt tiden utvisa. Det viktigaste är att ta poäng och det medtanke på hur tabellen ser ut just i nuläget.

Enligt tabellen är det en toppmatch som spelas i helgen, Tumba som ligger etta i serien tar emot tvåan, H 65 Höör på söndag. Många som tippar på att det är en tidig seriefinal.
Dock tror jag fortfarande på att ÖSK kan klättra i tabellen och ta hem en av platserna.
I kvalet förra året såg jag ÖSK spela kval mot Höör och tippade på att Höör skulle tillhöra toppen av allsvenskan, tänk vad rätt jag skulle ha. Redan förra säsongen hade dem en riktigt bra skytt på niometer, en tjej från Balkan. Men inför den här säsongen har dem förstärkt truppen med flera duktiga spelare.

Som sagt, helgens omgång är intressant. Vi får helt enkelt se vad som händer.



ÖSK - CaperioSport
Eskilstuna GUIF - Nacka HK
IFK Tumba HK- H 65 Höör


Tabell

        
IFK Tumba HK             30
H 65 Höör             30
Nacka HK             27
Önnereds HK             29
Örebro SK HK             25
Eskilstuna GUIF             16
IF Hellton             -9
Partille IF             -19
CaperioSport             -17
Kungälvs HK             -19
Rimbo HK             -39
Sävsjö / Eksjö             -54



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0